hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بوشهر| سم‌های‌ مقابله با ملخ‌ها مورد تائید است

بوشهر| سم‌های‌ مقابله با ملخ‌ها مورد تائید است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر با اشاره به صدور اولین حکم محیط‌زیستی سال ۹۸ در استان گفت: سم‌های استفاده‌شده برای مقابله با ملخ‌ها در استان بوشهر مورد تائید است.

به گزارش مهر، فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به صدور اولین حکم محیط‌زیستی سال ۹۸ در استان بیان کرد: نخستین رأی زیست‌محیطی سال ۹۸ در استان بوشهر در رابطه با حمل، نگهداری، خریدوفروش سلاح شکاری بدون مجوز در شهرستان بوشهر بوده است.

قلی‌نژاد اضافه کرد: حکم این پرونده در راستای حبس زدایی قوه قضائیه صادر شد که شامل ارائه خدمات عمومی رایگان به مدت ۲۷۰ ساعت به‌صورت همراهی با محیط بانان در مناطق حفاظت‌شده در زمان نگهبانی بوده است.

او خاطرنشان کرد: همچنین باید نسبت به تهیه یک مقاله علمی در زمینه زندگی پرنده صیدشده از زمان تولد، نحوه زندگی، محل زندگی، نوع آذوقه و تولیدمثل و بیماری‌های آن اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر نسبت به فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی قوه قضائیه قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم که این روند صدور احکام زیست‌محیطی روزافزون شود.

او در رابطه با پیامدهای سم‌پاشی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر این‌چنین گفت: با توجه به هماهنگی و همکاری نزدیک و کارشناسانه‌ای که با جهاد کشاورزی استان داشتیم، همه سم‌های استفاده‌شده از قبل به تأیید این اداره کل رسیده است.

قلی نژاد گفت: طی سم‌پاشی‌های کانونی و زمینی که در استان صورت گرفته، سم‌هایی مورداستفاده قرارگرفته که فقط بر روی ملخ‌ها تأثیر داشته است و از تأثیر بر دیگر گونه‌های جانوری در حیات‌وحش استان اثری نداشته است. امیدواریم نیازی به سم‌پاشی هوایی نباشد و به‌طور محدود نیاز به سم‌پاشی‌های کانونی و زمینی انجام گیرد.

او در رابطه با احیای تالاب حله پس از بارندگی‌های اخیر، ابراز داشت: ورودی آب به این تالاب بسیار مناسب بوده اما باید برای فصول دیگر سال ورودی آب را مدیریت کنیم تا احیا و زنده شدن تالاب تداوم یابد و مقطعی نباشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر درباره برنامه ملی حفاظت از لاک‌پشت‌ها گفت: این برنامه ملی از نیمه سال جاری در کشور اجرا خواهد شد و استان بوشهر نیز به‌طور خاص در این برنامه ملی به پایش خواهد پرداخت و برنامه‌ریزی دقیقی برای حفاظت ازاین‌گونه‌ها صورت گرفته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد